Vahepeal on sellised ajad, kus suurt midagi ei juhtu, aga kui siis toimuma hakkab, siis ikka kõik korraga. Mitmepäevane tihe graafik tööl, lapsel ettevalmistamist vajav üritus, perega mingi plaan jne. Lisaks on kellelegi vaja jooksvalt infot edastada ja online olla. Kuidas tagada, et kõik vajalik saaks tehtud ja samas juhe kokku ei jookseks? Minu nipp on korralik eeltöö – süsteemi loomine, planeerimine ja kontrollimine.
Jah, kindlasti saab ka asjad viimasel minutil aetud aga millise närvikuluga? Miks peaks end niigi kriitilises situatsioonis ahistama omaenese varasema laiskuse ja asjade õigel ajal tegemata jätmisega? Seetõttu süsteemi loomist soovitan ma ka kõigile teistele.
Planeeri varakult, kontrolli kõik mitu korda üle ja “õigel” ajal saad südamerahuga vaadata, kas teised osalised ka lubatu täidavad. Vähemalt Sina tead, et oled endast kõik andnud ja kellegi teise viimasel minutil alt hüppamist nagunii kuidagi mõjutada ei saa. Lõpuni ei saa niiehknaa kindel olla, sest mingi x faktor jääb alati – keegi jääb haigeks, auto läheb katki jne. Aga vähemalt oled välistanud kõik endapoolsed viperused.
Kui Sa tead, et Sul on pikad tööpäevad tulemas, siis planeeri aegsasti selletõttu tegemata jäävad tavapärased asjad. Kui Sul on sel ajal iganädalane koosolek, siis muuda aega või jäta see üldse ära ning ära unusta sellest ka teisi teavitada. Peaksid sel ajal tavapäraselt aruandeid koostama ja edastama? Kui Sa seda tööd ette ei saa teha, siis delegeeri see ülesanne edasi või lepi kokku hilisemas esitamisajas. Lisaks oma isiklikud regulaarsed tegemised. Pane kuu aega varem juba juuksurisse aeg kirja, kui tahad tööreisil hea välja näha. Ära arva, et pileteid lennukisse või teatrisse jätkub lõputult, osta need ära võimalikult vara ja nad on Sul olemas!
Ära jäta kahe silma vahele ka “kodused” asju. Kes sel ajal toob-viib lapsed. Kas külmikus on midagi, millest nad ise oskavad süüa teha või mida nad saavad soojendada. See võib tunduda võib-olla mõne jaoks veider, kui Sa palud mitme nädala jagu abi ette. Aga väga hea on teada ja keskenduda tööle, kui kõik on korraldatud.
Leia endale sobiv süsteem! Mina kasutan digitaalset kalendrit, millele pääsen ligi nii arvutist kui telefonist. Märgin sinna üles kõik, mis vähegi võimalik. Kõik selle ka, mis nagunii meelde jääb 🙂 Telefon on tänapäeva inimsel kogu aeg nö ihu ligi. Ja miks mitte ära kasutada kõikvõimalikke tehnika abinõusid? Kui sotsiaalmeedia appid nagunii meile 24/7 teateid saadavad, siis miks ei võiks meie enda seadistatud meeldetuletused ekraanile hüpata? Neist on kiirel ajal igal juhul rohkem kasu, kui teadmisest, et Su sõber oma lapse väikeseks jäänud tossud Facebooki ostan-müün grupis müüki pani.
Väga palju on kinni ka meie uskumustes. Kas Sinu alateadvuses on toetavad mõttemustrid – ma saan kõigega hakkama, kõik sujub, kõik on terved. Või vasardab Sul peas – lapsed jäävad sel ajal nagunii haigeks jms sellist mittetoetavat?
Vajad abi toimiva süsteemi loomisel või mõtlemises muutuses, siis kirjuta mulle tugi@kadrikurm.ee